Kotouče značky GOLDfren® mají již několikaletou tradici.
Vyrábíme kotouče na všechny světové značky motocyklů a skútrů. Všechny kotouče jsou vyráběny z několika druhů oceli. Určení materiálů závisí na náročnosti zákazníka (závodníka) a jeho stylu jízdy (používání brzd). Pro optimální funkčnost kotoučů je nutné také správně zvolit správné složení směsi brzdových destiček. Vyrábíme nyní několik druhů směsí a stále vyvíjíme účinnější složení s ohledem na materiál kotouče. V tomto se naše firma opírá o bohaté a pro nás velmi důležité zkušenosti světových závodníků, kteří testují veškeré naše novinky.
Nejrozšířenější skupinou jsou offroad kotouče. Tyto kotouče vyrábíme v několika designech (kulaté, vlnkované, zubaté, odlehčené zubaté) a několikerém barevném provedení (černé a stříbrné). Zvýšením kvality materiálů je umožněno kotouče více odlehčit a vyhovět tak požadavkům předních závodníků. Takto vylepšené kotouče nabízíme i běžným zákazníkům. Velkým hitem se v minulých letech staly kotouče off roadové-plovoucí, které jsou rovněž v naší nabídce. Plovoucí kotouče jsou tvořeny ze dvou částí: středu kotouče a věnce (brzdící část). U těchto se nám podařilo navrhnout velmi zajímavý a praktický design středu kotouče. Rovněž věnce jsou vyrobeny z velmi kvalitní oceli, takže celkově tyto kotouče vyhovují vysokým požadavkům na kvalitu. Kromě těchto kotoučů běžných rozměrů vyrábíme oversize (zvětšené) off-roadové kotouče stejné kvality a pro jejichž používání je nutno zakoupit námi vyráběný adaptér.
Další kapitolou jsou skútrové kotouče vzhledem na stále se zvyšující počet skútrů na našich komunikacích. Naše firma je schopna operativně vyrobit kotouč pro všechny na našem trhu nabízené značky skútrů. Stálým vylepšováním jsme dospěli k velmi pěknému a žádanému designu nazvanému květina. Při povrchově upraveném, křišťálově stříbrném pozinku, vytváří na skútru opravdu líbivý pohled.
Supermoto je další, u nás méně rozšířenou oblastí motorismu. Tyto kotouče se vyrábějí jak ucelené (pevné), tak i plovoucí. Pevné kotouče se vyrábějí z kvalitní oceli, jsou vzhledově velice podobné kotoučům off-roadovým, ovšem větších rozměrů, jejich průměr je 320 mm. Pro tyto kotouče je podmínkou použití adaptéru (ten zajistí posunutí brzdiče do patřičné brzdové polohy na kotouči). Výroba adaptéru je velmi náročný pracovní proces na nejmodernějších CNC strojích. Jsou vyráběny z nejkvalitnějších a nejlehčích slitin materiálů, které dosahují potřebné tvrdosti a pevnosti. Rovněž středy plovoucích kotoučů jsou vyráběny ze stejných materiálů, proto ačkoliv jsou větších rozměrů, nejsou tolik váhově zatíženy. Tyto středy, kromě běžné stříbrné, zlaté a černé, lze zajistit i v požadovaném odstínu dle přání zákazníka, aby byly ve shodě s barvou jeho motocyklu.
Mezi nejnáročnější výrobky patří silniční plovoucí kotouče. Jejich výroba i provedení je stejné jako pro Supermoto, ovšem výjimku tvoří kotouče s vmáčklým (miskovitým) středem. K výrobě těchto středů je nutné využití CNC strojů, které zaručí vysokou přesnost a kvalitu. Také materiál se musí vyznačovat vysokou kvalitou, lehkostí a pevností. Barevné provedení středů je možné provést ve všech základních barvách. Protože se tyto kotouče používají na velmi silných a rychlých strojích, jsou také věnce z nejkvalitnější oceli. Postupným vývojem jsme dospěli k závěru, že není nutné již po obvodu věnce sdružit chladící drážku, jelikož používaný materiál sám o sobě je velmi odolný a účinný při odvodu tepla.
Všechny naše kotouče zaručují správný brzdný účinek a bezpečný provoz při cestování i při náročných závodech.
Brzdové kotouče GOLDfren
- brzdové kotouče jsou vyráběny z vysoce ušlechtilé oceli
- jsou jedinečnou náhradou za OEM
- kulaté nebo vlnkové
- nové typy OFF-ROAD kotoučů s vlnkami jsou k dostání pro všechny typy OFF-ROAD, ATV, skútrových a silničních předních a zadních kotoučů a kotoučů pro SUPERMOTO
- mají nové odlehčené provedení
- kulaté nebo zubaté v mnoha designových provedeních
- tyto kotouče jsou ve standardní velikosti pro všechny modely MX motocyklů
OVERSIZE PŘEDNÍ BRZDOVÉ KOTOUČE
- jedná se o kotouče nadměrných velikostí
- tyto kotouče se dodávají se speciálními adaptéry k tomu určenými
- tyto kotouče se velmi rychle a snadno připevňují díky skvělým adaptérům
- nové odlehčené plovoucí kotouče se středy z racingového – duralového materiálu, které mají nižší hmotnost než originální brzdové kotouče
OVERSIZE ZADNÍ KOTOUČE
- jedná se o kotouče nadměrných velikostí
- tyto kotouče se dodávají se speciálními adaptéry k tomu určenými
- tyto kotouče se velmi rychle a snadno připevňují díky skvělým adaptérům
- k brzdovým kotoučům jsme pro Vás připravili duralové, barevně eloxované chrániče těchto zadních kotoučů
ATV
- ATV je oblast, která díky rychlému vzestupu potřebuje vysoce kvalitní a zároveň designově jedinečné materiály v oblasti brzdových kotoučů
SUPERMOTO
- jedná se o brzdové kotouče o průměru 320 mm přizpůsobené z předních standardních rozměrů na kotouče s větším průměrem a adapterem
- speciální racingové provedení s označením materiálu 1/7 nabízíme ve více barvách středů na požádání zákazníka
SILNIČNÍ ZADNÍ KOTOUČE
- jsou vyráběny z vysoce ušlechtilé oceli, která zabraňuje praskání
- dále je jako ochrana používán černý nebo stříbrný zinek, který zabraňuje korozi
- pro závodní účely jsou kotouče dodávány v černé povrchové úpravě
- kotouče jsou vyráběny s jedinečný GOLDfren designem
SILNIČNÍ PŘEDNÍ KOTOUČE
- jsou vyráběny z ušlechtilé oceli, která garantuje vysokou brzdnou přizpůsobivost
- ke kotoučům jsou dodávány odlehčené duralové-racingové středy, které je možné dodat v různých barevných provedeních
- možno dodat také v různých designových provedeních
PLOVOUCÍ KOTOUČ GOLDfren NA ZADNÍ BRZDU
Zadní plovoucí brzdový kotouč byl z naší strany speciálně vyvinut pro to, aby vyřešil problém deformace při intenzivním tepelném zahřátí kotouče.
V poslední době jsou velkým trendem brzdové kotouče v různých designech a s odlehčením, které až hraničí se zachováním správné funkčnosti a optimálně nebrání přenosu tepla z brzdového kotouče do brzdového systému. Různé argumentace ohledně moderních designových tvarů a různých vln jsou rozporuplné. Tvarový design je pouze zajímavý pohledově, ale funkčnost je problematická.
Náš plovoucí brzdový kotouč řeší tento problém přenosu tepla a jeho deformace při vysokém ohřevu při intenzivním brzdění. Díky čepům se nedeformuje do strany jako pevně montovaný brzdový kotouč, zlepšuje brzdné vlastnosti po ohřátí brzdového systému a zároveň chrání brzdové desky a samotný brzdový třmen proti deformaci. Nežádoucí deformace vlivem zvlnění kotouče do tvaru talíře se totiž dále přenáší a kopíruje nežádoucí tvar na brzdové desky a brzdič, které se tomu zákonitě přizpůsobují.