Návod k montáži
Návod na montáž nového brzdového obložení pro motocykly:
- Ověřte správnou volbu obložení u prodejce (typ a rok výroby motocyklu).
- Brzdové obložení je nutno vyměnit, jakmile tloušťka brzdné plochy klesne pod 2 mm.
- Brzdné plochy je nutné chránit před mastnotou, oleji a jinými chemickými látkami.
- Před montáží nového brzdového obložení je třeba očistit a odmastit brzdové kotouče.
- Poškozené kotouče je nutné vyměnit, protože snižují brzdný účinek obložení a zároveň se tím snižuje délka jeho životnosti.
- Namontujte obložení brzdnou plochou k brzdovému kotouči. Při montáži zkontrolujte, zda je obložení správně namontováno a zajištěno.
- Pokud nemáte dostatek zkušeností, svěřte výměnu brzdového obložení odbornému servisu.
- Testováno německou zkušebnou TÜV.
Zajíždění nového brzdového obložení:
Správný způsob zajíždění nového brzdového obložení je základním předpokladem pro jejich dlouhou životnost a správný účinek brzd. Je-li možné, tak během zajíždění nového obložení nemontujte na motocykl žádné nové brzdové kotouče.
Brzdové kotouče by měly být, pokud možno v co nejlepším stavu. Pokud se na starých brzdových kotoučích jezdilo dříve s jiným materiálem obložení, doporučuje se očistit kotouče brusným papírem. Pokud máte podezření, že je kotouč vadný (bouchnutý, příliš opotřebený, zvlněný apod.), je třeba jej vyměnit.
Brzdová obložení musí po namontování sedět volně a bez přílišného sevření v brzdiči. Písty nesmí být zapečené nebo dokonce zarezlé.
Po rozjetí zabrzděte motocykl několikrát při pomalejší rychlosti, aby se vytvořila 80 až 90 procentní kontaktní plocha mezi brzdovým obložením a kotoučem. Brzdy by se neměly přetěžovat. Po několika zabrzdění při vyšší rychlosti by se mělo nechat obložení za jízdy zchladit. Následně je možno brzdová obložení používat běžným způsobem.