Reklamační řád
I. Všeobecná ustanovení
Reklamační řád nastavuje pravidla pro reklamační řízení, jeho správného postupu, pro rychlé vyřízení oprávněného nároku kupujícího. Kupujícímu se doporučuje seznámit se s Reklamačním řádem a Všeobecnými prodejními podmínkami.
Vyřizovatelem reklamačních řízení ze strany prodávajícího je určený odpovědný pracovník.
II. Práva a povinnosti
Reklamační řád, jenž určujte postup kupujícího, se řídí aktuální právní úpravou, zejm. předpisy 40/1964 Sb., občanský zákoník, dále 513/1991 Sb., obchodní zákoník pro případy dle § 261 a násl.), zákonem 634/1992 Sb., O ochraně spotřebitele.
Možnost uplatnění reklamace na vadné zboží je omezena pouze na zboží, které bylo zakoupeno v naší společnosti, což kupující musí potvrdit předložením řádně vyplněného dokladu o koupi.
Záruka se nevztahuje na škody způsobené:
- neodborným použitím
- mechanickým poškozením nebo opotřebením
- živelnými pohromami (vodou, ohněm, bleskem)
- jinými vnějšími vlivy
- prodávající odpovídá za vady, které má prodaná věc při převzetí kupujícím. Záruka se nevztahuje na opotřebení věci způsobené jejím obvyklým užíváním
- u vady, kterou lze odstranit, má kupující právo, aby byla bezplatně, včas a řádně odstraněna. Prodávající se zavazuje k co nejrychlejšímu vyřízení reklamace.
- u vady, kterou nelze odstranit a která brání tomu, aby věc byla řádně užívána jako věc bez vady, má kupující právo na výměnu zboží.
- reklamace zboží musí být vyřízena do 30 kalendářních dnů od doručení zboží prodávajícímu
- v případě, že prodávající neopraví nebo nevymění reklamované zboží ve lhůtě, má kupující nárok na nový výrobek nebo vrácení celé kupní ceny
- při oprávněné reklamaci hradí výlohy na zaslání zboží zpět ke kupujícímu prodávající
- náklady dle § 53/4g si nese sám kupující
- kupující je oprávněn odstoupit od smlouvy pouze v zákonem stanovených případech a za splnění dalších podmínek uvedených tomto reklamačním řádu
- kupující je povinen u důvodu obezřetnosti informovat prodávajícího na email, ještě před odesláním reklamovaného zboží, že zboží odesílá
- prodávající je povinen informovat kupujícího o ukončení reklamačního řízení
III. Předání – doprava reklamovaného zboží
Reklamované zboží musí zákazník dopravit osobně nebo zaslat na místo uplatnění reklamace. V případě zaslání postupujte podle instrukcí v bodě „Místo a způsob uplatnění reklamace“ reklamačního řádu. Je-li reklamace uznána jako oprávněná, bude po jejím vyřízení zákazník vyzván k odběru zboží. V případě zájmu může být po dohodě zboží zákazníkovi zasláno.
IV. Místo a způsob uplatnění reklamace
Kupující je povinen vždy doložit původ zboží souvztažnými dokumenty (faktura, účtenka a objednávka, dle které byly prodejní doklady vystaveny).
Z důvodu rychlého vyřízení reklamace a dodržení kvality reklamačního řízení je nutno dodržet pokyny prodávajícího.
Pokyny:
Informovat kupujícího o vzneseném požadavku na reklamaci na adresu prodávajícího goldfren@goldfren.cz nebo vyplněním formuláře Reklamačního protokolu (ke stažení níže).
Na základě těchto údajů Vás pověřená osoba k reklamačnímu řízení bude zpětně kontaktovat k vyřízení Vašich požadavků.
Následně lze reklamaci uplatnit:
- osobním předáním
- zasláním přepravní službou (Česká pošta, PPL, DHL aj.) s kopií vyplněného formuláře Reklamační protokolu, o fyzickém převzetí do reklamačního řízení bude kupující informován prostřednictvím elektronické pošty, v př. uznání reklamace reklamační řízení začíná běžet dnem převzetí zboží.
Tento reklamační řád nabývá účinnosti dne 1. 6. 2024
Změny reklamačního řádu vyhrazeny.