Reklamační řád

I. Všeobecná ustanovení

Reklamační řád nastavuje pravidla pro reklamační řízení, jeho správného postupu, pro rychlé vyřízení oprávněného nároku kupujícího. Kupujícímu se doporučuje seznámit se s Reklamačním řádem a Všeobecnými prodejními podmínkami.

Vyřizovatelem reklamačních řízení ze strany prodávajícího je určený odpovědný pracovník.

II. Práva a povinnosti

Reklamační řád, jenž určujte postup kupujícího, se řídí aktuální právní úpravou, zejm. předpisy 40/1964 Sb., občanský zákoník, dále 513/1991 Sb., obchodní zákoník pro případy dle § 261 a násl.), zákonem 634/1992 Sb., O ochraně spotřebitele.

Možnost uplatnění reklamace na vadné zboží je omezena pouze na zboží, které bylo zakoupeno v naší společnosti, což kupující musí potvrdit předložením řádně vyplněného dokladu o koupi.

Záruka se nevztahuje na škody způsobené:

  • neodborným použitím
  • mechanickým poškozením nebo opotřebením
  • živelnými pohromami (vodou, ohněm, bleskem)
  • jinými vnějšími vlivy
  • prodávající odpovídá za vady, které má prodaná věc při převzetí kupujícím. Záruka se nevztahuje na opotřebení věci způsobené jejím obvyklým užíváním
  • u vady, kterou lze odstranit, má kupující právo, aby byla bezplatně, včas a řádně odstraněna. Prodávající se zavazuje k co nejrychlejšímu vyřízení reklamace.
  • u vady, kterou nelze odstranit a která brání tomu, aby věc byla řádně užívána jako věc bez vady, má kupující právo na výměnu zboží.
  • reklamace zboží musí být vyřízena do 30 kalendářních dnů od doručení zboží prodávajícímu
  • v případě, že prodávající neopraví nebo nevymění reklamované zboží ve lhůtě, má kupující nárok na nový výrobek nebo vrácení celé kupní ceny
  • při oprávněné reklamaci hradí výlohy na zaslání zboží zpět ke kupujícímu prodávající
  • náklady dle § 53/4g si nese sám kupující
  • kupující je oprávněn odstoupit od smlouvy pouze v zákonem stanovených případech a za splnění dalších podmínek uvedených tomto reklamačním řádu
  • kupující je povinen u důvodu obezřetnosti informovat prodávajícího na email, ještě před odesláním reklamovaného zboží, že zboží odesílá
  • prodávající je povinen informovat kupujícího o ukončení reklamačního řízení

III. Předání – doprava reklamovaného zboží

Reklamované zboží musí zákazník dopravit osobně nebo zaslat na místo uplatnění reklamace. V případě zaslání postupujte podle instrukcí v bodě „Místo a způsob uplatnění reklamace“ reklamačního řádu. Je-li reklamace uznána jako oprávněná, bude po jejím vyřízení zákazník vyzván k odběru zboží. V případě zájmu může být po dohodě zboží zákazníkovi zasláno.

IV. Místo a způsob uplatnění reklamace

Kupující je povinen vždy doložit původ zboží souvztažnými dokumenty (faktura, účtenka a objednávka, dle které byly prodejní doklady vystaveny).

Z důvodu rychlého vyřízení reklamace a dodržení kvality reklamačního řízení je nutno dodržet pokyny prodávajícího.

Pokyny:

Informovat kupujícího o vzneseném požadavku na reklamaci na adresu prodávajícího goldfren@goldfren.cz nebo vyplněním formuláře Reklamačního protokolu (ke stažení níže).

Na základě těchto údajů Vás pověřená osoba k reklamačnímu řízení bude zpětně kontaktovat k vyřízení Vašich požadavků.

Následně lze reklamaci uplatnit:

  • osobním předáním
  • zasláním přepravní službou (Česká pošta, PPL, DHL aj.) s kopií vyplněného formuláře Reklamační protokolu, o fyzickém převzetí do reklamačního řízení bude kupující informován prostřednictvím elektronické pošty, v př. uznání reklamace reklamační řízení začíná běžet dnem převzetí zboží.

Tento reklamační řád nabývá účinnosti dne 1. 6. 2024

Změny reklamačního řádu vyhrazeny.